4
سیاست مختصر و مفید مس در ورزش بانوان

مس کرمان وارد فوتبال زنان می‌شود؟

  • کد خبر : 90431
  • 05 اردیبهشت 1402 - 11:19
مس کرمان وارد فوتبال زنان می‌شود؟
باشگاه مس کرمان در حال بررسی زمینه ورود به فوتبال زنان است. مس در سال‌های اخیر در فوتسال و تیراندازی با کمان زنان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش افرا ورزش، باشگاه مس کرمان یکی از باشگاه‌های صنعتی ورزش کشور است که قصد دارد به‌تدریج فعالیت خود در ورزش زنان را توسعه دهد.

گرچه در فضای ورزش ایران، نام مس کرمان اهالی ورزش را به یاد تیم فوتبال مردان این باشگاه در ادوار لیگ برتر می‌اندازد؛ اما مس کرمان، تنها در فوتبال مردان خلاصه نمی‌شود.

در حوزه زنان، مس در سال‌های اخیر حمایتی تمام و کمال از دو رشته در سطح قهرمانی داشته است: فوتسال و تیراندازی با کمان.

سعید قرایی مدیر روابط عمومی باشگاه مس کرمان به افرا ورزش می‌گوید: تیم تیراندازی با کمان ما توانسته است از زمان حضور خود در مسابقات نتایج خوبی کسب کرده و در دو سال اخیر، ۲ قهرمانی متوالی در این رشته کسب کند.

تیراندازی با کمان بانوان

در فوتسال اما همه چیز از یک باشگاه خصوصی به نام دختران کویر کرمان آغاز شد و باشگاه مس کرمان حمایت از این تیم خصوصی را بر عهده گرفت تا تیم فوتسال بانوان مس کرمان متولد شود.

مس در لیگ برتر فوتسال زنان (سطح دوم فوتسال بانوان کشور) حضور دارد و در فصل گذشته در رده ششم قرار گرفت.

در رشته فوتسال نیز، باشگاه از سال ۹۶ بر روی تیم دختران سرمایه‌گذاری کرده است و در حال حاضر این تیم در لیگ برتر حضور دارد. امسال نیز تیم دختران مس کرمان توانست با عنوان ششمی لیگ برتر به کار خود پایان دهد.

قرایی با بیان این که باشگاه مس کرمان در بخش بانوان، به‌خصوص در تیم فوتسال، تلاش کرده است تا از افراد بومی استفاده کند گفت: در حال حاضر نزدیک به صددرصد اعضای تیم فوتسال مس از دختران اهل استان کرمان تشکیل شده است. این موضوع نشان‌دهنده علاقه دختران و بانوان این استان به ورزش به‌خصوص فوتسال است.

وی ادامه می‌دهد: یک نکته حائز اهمیت دیگر این است که تیم فوتسال دختران، تیمی بسیار جوان و باانگیزه است. میانگین سنی اعضا آن تقریباً به ۲۳ سال می‌رسد. این موضوع به همراه بومی بودن بازیکنان از اهداف مهم باشگاه بودند که ما توانستیم به آن دست پیدا کنیم.

مدیر روابط عمومی باشگاه مس می‌گوید تیم تیراندازی مس نیز با ترکیبی از افراد بومی و غیربومی روانه لیگ داخلی می‌شود و در حال حاضر تعدادی از اعضا این تیم در اردو تیم ملی و اردو تیم ملی دانشجویان در حال آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی هانگژو هستند.

فوتبال زنان به رشته‌های مس کرمان اضافه می‌شود؟

استان کرمان در فوتبال زنان یک استان پیشرو به‌حساب می‌آید و در بم و سیرجان، تیم‌های موفقی در این عرصه ظهور کردند؛ اما در مرکز استان، تیم بزرگی وجود نداشته.

حالا زمزمه‌ها در مورد ورود مس کرمان به فوتبال زنان شنیده می‌شود و این بخشی از برنامه باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال مردان برای کسب مجوزهای حرفه‌ای‌سازی است.

قرایی در این رابطه به افرا ورزش می‌گوید: تاکنون تصمیمی مبنی بر اضافه کردن رشته جدیدی گرفته نشده و بنا بر ادامه راه در فوتسال و تیراندازی با کمان در حوزه زنان است؛ اما ورود به فوتبال زنان دور از ذهن نیست.

مدیر روابط عمومی باشگاه مس کرمان می‌افزاید: امکان دارد پس از پایان لیگ فوتبال مردان، جلسه‌ای میان اعضا هیئت‌مدیره تشکیل شود و در آن جلسه تصمیماتی برای زیرسازی و گسترش رشته‌های جدید از جمله فوتبال زنان گرفته شود که در صورت نهایی‌شدن به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=90431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.