16

افسانه باقری : مدال دختران کاراته دست کمی از طلا ندارد/ تیم ملی در راه کاراته وان و جهانی

  • کد خبر : 9950
  • 11 شهریور 1397 - 22:01
افسانه باقری : مدال دختران کاراته دست کمی از طلا ندارد/ تیم ملی در راه کاراته وان و جهانی

نایب رئیس فدراسیون کاراته می گوید 4 مدالی که دختران کاراته کا در جاکارتا کسب کرده اند رضایت بخش است و دست کمی از طلا ندارد. تیم ملی کاراته بانوان بعد از جاکارتا فرصت کمی برای استراحت دارد و باید آماده رقابت در کاراته وان و قهرمانی جهان شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ، حاصل کار دختران کاراته کای ایران در بازی های آسیایی جاکارتا 4 مدال بود و هر 4 دختر کاراته کای ایران موفق شدند در این مسابقات مدال بگیرند.

حضور رزیتا علیپور ، طراوت خاکسار ، پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی در جاکارتا با هدایت ستاره موسوی یکی از دوست داشتنی ترین تیم های ملی کاراته در تمام ادوار را ساخت و آن ها به نتیجه همه سختی هایی که پشت سر گذاشتند رسیدند.

افسانه باقری نایب رئیس فدراسیون کاراته در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس می گوید: کاروان ما با حداقل کمیت بیشترین بهره وری را داشت. هر 4 دختر اعزامی ما مدال گرفتند اما می توانستیم مدال های خوشرنگ تری هم بگیریم. برخورد حمیده عباسعلی در نیمه نهایی با آیومی ژاپنی یک بدشانسی محض بود. شاید اگر این دو در فینال برابر هم قرار می گرفتند شرایط متفاوت پیش می رفت.

باقری در مورد شکست عباسعلی به آیومی می گوید: این 2 کاراته کا پیش از این 10 بار با هم روبرو شده بودند که 5 بار حمیده و 5 بار آیومی برنده شده بودند. این یعنی سطح فنی دو کاراته کا بسیار به هم نزدیک بود. در مبارزه نیمه نهایی هم حمیده از آیومی پیش بود اما در 11 ثانیه آخر همه چی از دست رفت. حمیده تلاش قابل سستایشی داشت و برنز او کم از طلا ندارد.

نایب رئیس فدراسیون کاراته با تمجید از طراوت خاکسار و رزیتا علیپور و البته پگاه زنگنه اضافه می کند: هم حریف رزیتا و هم حریف طراوت ، رنک یک جهان بودند. مدال آن ها دست کمی از طلا ندارد. آن ها حریفان سختی داشتند و ارزش مدال آن ها قابل انکار نیست. پگاه زنگنه هم زحمت کشید و مزد تلاتش هایش را گرفت.

دختران کاراته کا پاییز امسال باید ابتدا در کاراته وان ژاپن و سپس مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا روی تاتامی بروند. آن ها فرصت کمی برای استراحت دارند و باید به سرعت برای بازگشت به میدان آماده شوند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=9950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.