24
شروع با هدف پویان ؛ پایان با سپاهان

همه چیز درباره مرضیه افشاری | خداحافظی از هندبال در 24 سالگی

  • کد خبر : 47387
  • 22 تیر 1399 - 11:09
همه چیز درباره مرضیه افشاری | خداحافظی از هندبال در 24 سالگی
مرضیه افشاری بازیکن قمی تیم هندبال سپاهان و تیم ملی در 24 سالگی از هندبال خداحافظی کرد تا به جمع مربیان بپیوندد.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درنا” مرضیه افشاری بازیکن بلند قامت تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در 2 سال اخیر در لیگ برتر هندبال اعلام کرد دیگر قصد ندارد به عنوان بازیکن در هندبال باقی بماند و از هندبال خداحافظی کرده است.

ابن بازیکن قمی که 24 ساله است در شرایطی تصمیم به این وداع زودهنگام گرفته که علاقه‌اش به مربیگری مهم‌ترین عامل این خداحافظی است. او از چند سال پیش به صورت جسته و گریخته مربیگری را آغاز کرده و حالا می‌خواهد آن را جدی‌تر دنبال کند.

مرضیه افشاری محصول باشگاه هدف پویان جوان قم است. او از این باشگاه به هندبال ایران معرفی شد و پس از حضور در لیگ دسته دوم و دسته اول، بازی در لیگ برتر را تجربه کرد و از همین تیم نیز به تیم ملی جوانان راه یافت که در مسابقات آسیایی قزاقستان حاضر بود.

افشاری در مسابقات هندبال بزرگسالان قهرمانی آسیا در جاکارتا اندونزی در سال 2015 برای تیم ملی بازی کرد اما در 2017 سوون کره جنوبی به دلیل آسیب دیدگی غیبت داشت.

در 2018 کوماموتو ژاپن نیز با وجود این که به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود و سال قبل از آن بدون تیم بود به خاطر اعتقادی که مرضیه یوسف سرمربی وقت تیم ملی هندبال به او داشت در ترکیب نهایی تیم ملی قرار گرفت و یکی از مسافران ژاپن شد اما دقایق کمی در این تورنمنت در میدان حضور پیدا کرد.

او در لیگ‌های برتر 94 و 95 عضو تیم هدف پویان جوان قم بود و آسیب دیدگی شدید او از ناحیه کتف در اردوی ملی سبب شد او مدتی طولانی از میادین هندبال دور بماند. او در لیگ 95 با وجود حضور در لیست هدف پویان به دلیل همین آسیب دیدگی برای این تیم بازی نکرد.

پس از رفع آسیب دیدگی، او یک سال تمام دور از میادین بود و در سال 96 بدون تیم ماند. در لیگ 97 با اعتماد اعظم قینانی تصمیم گرفت به سپاهان بپیوندد و در سپاهان به نوعی احیا شد گرچه آسیب دیدگی کتف و 2 سال دوری از مسابقات باشگاهی او را از سطح ایده آل و مسیر رشد دور کرده بود.

پس از 2 سال حضور در سپاهان و با پایان لیگ 98 مرضیه افشاری تصمیم گرفت از هندبال خداحافظی کند. به نظر می‌رسد پس از 2 حضور در قهرمانی آسیا و البته شرایط فعلی حاکم بر هندبال و ورزش ایران، دوران او  در تیم ملی به پایان رسیده بود و در سطح باشگاهی، او از انگیزه کافی برای ادامه راه برخوردار نبود.

او تلاش خواهد کرد در آینده یک مربی موفق باشد. او کار در سطح پایه و سازندگی را دوست دارد و این، برای هندبالیست بلند قامت قمی موقعیت جدیدی فراهم می‌آورد گرچه مسیر تبدیل شدن به یک مربی توانمند و اثربخش، طولانی و پیچیده خواهد بود.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=47387
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. به دلیل علاقه به مربی گری نبود که خداحافظی کردند از هندبال به دلیل اسیب دیدگی دوباره تز ناحیه کتف قادر به ادامه هندبال و حضور در میادین نبودن

  2. به دلیل علاقه به مربی گری نبود که از هندبال خداحافظی کردند به دلیل اسیب دیدگی دوباره از ناحیه کتف قادر به ادامه هندبال و حضور در میادین نبودن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.