16
مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان

روز چهارم: ناکامی غیرمنتظره سارا بهمنیار و ۳ برنز برای ایران

  • کد خبر : 74515
  • 01 دی 1400 - 9:31
روز چهارم: ناکامی غیرمنتظره سارا بهمنیار و ۳ برنز برای ایران
چهارمین روز کاراته قهرمانی آسیا در قزاقستان با ۳ مدال برنز برای کاراته بانوان همراه بود اما سارا بهمنیار و فاطمه صادقی موفق به کسب مدال نشدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” رقابت های کاراته قهرمانی آسیا شامگاه سه شنبه 30 آذر روز چهارم خود را پشت سر گذاشت و در کاراته بانوان، ایران به 3 مدال برنز دست پیدا کرد.

روز، برای ایران روز برنزها بود چنان که در بخش مردان نیز همین آمار ثبت شد. با این حال در بخش زنان، ناکامی سارا بهمنیار عجیب و ناامید کننده بود به طوری که کاراته کای جوان المپیکی حتی به برنز هم نرسید.

همین اتفاق با میزان تاثر کمتر در کاتای انفرادی هم رخ داد جایی که فاطمه صادقی کاتاروی پرامید ایران نتوانست در آلماتی روی سکو برود و در دیدار رده بندی مغلوب شد.

کاتای انفرادی : حسرت برای فاطمه صادقی

فاطمه صادقی کاتاروی جوان و پرامید ایران که توانسته بود در مسابقات روز دوشنبه به دیدار رده بندی برسد، با امتیاز ۲۵.۰۲ مغلوب ساکورا آلفورت نماینده فیلیپین شد تا مدال برنز را از دست بدهد.

طراوت خاکسار : برنز با ۲ مسابقه

در کومیته انفرادی زنان و در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار در بازی رده بندی موفق شد سابینا زاخروا از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش رو بردارد و برنزی شود.

خاکسار در دور اول برابر تام هوانگ تی از ویتنام پس از تساوی ۲ بر ۲ بازنده شده بود و بدین ترتیب با ۲ مسابقه به برنز رسید. بازگشت جذابی برای کاراته کای خوشنام نبود.

رزیتا علیپور  و شوک اماراتی

در وزن ۶۱- کیلوگرم، رزیتا علیپوردر دور اول با شکستی عجیب روبرو شد و در عین ناباوری 5 بر صفر به ساره العامری کاراته کای اماراتی باخت.

علیپور در ادامه در جدول رپه شارژ 4 بر صفر مایا سوزوکی از ژاپن را شکست داد و در بازی رده بندی به مصاف ماتیوانی موروگسان از مالزی رفت و با پیروزی ۴ بر صفر مدال برنز گرفت.

سارا بهمنیار ؛ باورکردنی نیست

برای کاراته کای المپیکی ایران در توکیو و نیز چهره پرفروغ مسابقات کاراته وان در دو سال اخیر، باورکردنی نیست که نتوانسته باشد در مسابقات قهرمانی آسیا با این تعداد شرکت کننده مدال بگیرد.

ناکامی سارا بهمنیار، این کاراته کای گیلانی در مسابقات قهرمانی آسیا احتمالا از او تصویری از “ناکام سال” را می سازد.

بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم، در دور اول ورلینا ریری هنا از اندونزی را 4 بر 3 شکست داد اما در دور دوم، 7 بر 5 به مولدیر ژانگ بیربای از قزاقستان باخت.

سارا بهمنیار در دیدار رده بندی با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب شائونگ گوشیا از چین تایپه شد و مدال برنز را از دست داد.

لیلا برجعلی : شروع قابل قبول برای جانشین عباسعلی

کاراته زنان ایران در وزن ۶۸+ کیلوگرم یک کاراته کای جوان اهل قزوین را به جای حمیده عباسعلی به مسابقات قهرمانی آسیا 2021 فرستاده بود.

لیلا برجعلی جوان در این تجربه تازه در دور اول فلک صیدا از هند را 8 بر صفر شکست داد و در دور دوم سیمس جویتا از اندونزی را 9 بر یک مغلوب کرد.

لیلا برجعلی در دور سوم برابر سوفیا برولتسوا از قزاقستان 4 بر 10 بازنده شد و در نهایت در دیدار رده بندی به مصاف یان هو کای از هنگ کنگ رفت و با پیروزی ۸ بر صفر به مدال برنز دست پیدا کرد.

ایران امروز چهارشنبه در روز پنجم و پایانی این مسابقات در کاراته بانوان و در کومیته انفرادی مبینا حیدری را در فینال دارد و در کومیته تیمی و کاتای تیمی نیز برای رتبه سوم و مدال برنز تلاش می کند.

گزارش روز اول کاراته قهرمانی آسیا

گزارش روز دوم کاراته قهرمانی آسیا

گزارش روز سوم کاراته قهرمانی آسیا

ترکیب کاروان کاراته بانوان ایران به کاراته قهرمانی آسیا 2021 قزاقستان

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=74515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.