9
اولین امتیاز دختران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

ایران صفر هند صفر | یک امتیاز با دستهای زهره کودایی

  • کد خبر : 76223
  • 30 دی 1400 - 20:12
ایران صفر هند صفر | یک امتیاز با دستهای زهره کودایی
تیم ملی فوتبال ایران در شبی که زهره کودایی ناجی دروازه ایران شد و نگین زندی فرصت سوزی کرد برابر هند در فوتبال زنان قهرمانی آسیا به تساوی رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” نخستین دیدار تیم ملی فوتبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا امروز در ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای برگزار و با تقسیم امتیازات همراه شد.

در این بازی، شاگردان مریم ایراندوست در حالی برابر هند به تساوی بدون گل رسیدند که هند سوار بر بازی بود اما ایران با حفظ نسبی ثبات دفاعی و البته درخشش زهره کودایی از شکست، گریخت.

نیمه اول؛ محتاطانه

در نیمه نخست تجربه و تسلط بیشتر بازیکنان هندی باعث شد، این تیم جریان بازی را کنترل کند. در مقابل بازیکنان ایران، با دوندگی بالا، اقدام به پرس حریف کردند.

چندین توپ‌ربایی ثمربخش از ثنا صادقی، کار تیمی هند را مختل کرد. در اوایل بازی، نگین زندی صاحب دو موقعیت مناسب شد که از دست رفت.

در دقیقه ۳۴ کنترل بازی از دست تیم ایران خارج و موقعیت‌سوزی ایندوماتی، مهاجم هند مانع از دریافت اولین گل ایران شد.

با وجود عملکرد خوب ثنا صادقی در میانه‌ میدان، سایر بازیکنان ایران در خط میانی در بازیسانی موفق نبودند و همین موضوع سبب از دست رفتن توپ و امکان برتری هند در مالکیت توپ شد.

در نیمه نخست ، سمت راست تیم ایران، با عملکرد چهکندی و متولی فعال‌تر نشان داد.

نیمه دوم؛ جنگندگی، مقاومت و کودایی

هند بازی را در نیمه دوم تهاجمی آغاز کردو در دقایق ابتدایی بازی، صاحب فرصت‌های خطرناکی شد. حملات هند با تلاش مهاجمان خود؛ خاخا و ایندوماتی، ادامه داشت ولی توپی از خط دروازه عبور نکرد.

زهره کودایی ضربات شروع مجدد خوبی را در بازی داشت و بازیکنان ایران در نیمه دوم هنگام تملک توپ، در میانه‌ی زمین عملکرد خوبی داشتند و فشار را از نیمه خودی ، برمی داشتند.

در دقیقه ۵۸ دو تعویض همزمان برای ایران انجام شد؛ زهرا سربالی و سمانه چهکندی از بازی خارج، و مرضیه نیکخواه و زهرا معصومی وارد بازی شدند.

در نیم ساعت پایانی بازی حملات هند از سمت چپ و راست ادامه یافت؛ موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه ایران ایجاد شد و ضریب اشتباهات ایران در این لحظات بالا رفت.

فرصت‌های گلزنی هند، با بی‌دقتی مهاجمان هند و واکنش کودایی دفع شد و در ضد حملات هندی ها، ایران در تلاش برای نجات دروازه بود که یکی از این موقعیت ها با اخطار برای ثنا صادقی همراه شد.

در دقیقه ۷۰ دو تعویض همزمان دیگر برای ایران انجام شد؛ ثنا صادقی و هاجر دباغی از بازی بیرون رفتند و یاسمن فرمانی و سارا ظهرابی وارد زمین شدند.

حماسی ترین لحظه بازی در دقیقه ۷۵ رخ داد جایی که زهره کودایی با سوپرواکنش خود، ضربه سر مهاجم هند را دفع کرد و توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

در دقیقه ۸۰ فرصت خطرناکی برای ایران به دست آمد که بازیکنان هند با ضربه سر، شوت زندی را دفع کردند. زندی پیش از این موقعیت نیز یک فرصت فوق العاده دیگر را نیز از دست داد.

در ۱۰ دقیقه پایانی: هند بی محابا حمله کرد و با وجود این که تمرکز تیمی، ایران کاهش یافت اما دفاع فردی – از جمله عملکرد هوشمندانه غزاله بنی طالبی – مانع از باز شدن دروازه شد.

در دقیقه ۸۸ آخرین تعویض ایران انجام شد و افسانه چترنور به جای نگین زندی به بازی آمد. زندی در بازی امروز دونده اما در ضربات آخر سراسیمه بود.

بدین ترتیب دیدار ایران و هند در فوتبال زنان آسیا با تساوی بدون گل به پایان رسید. مقاومت و تلاش ۹۰ دقیقه‌ای دختران ایران نتیجه داد و اولین امتیاز برای ایران کسب شد.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=76223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.