14
فوتبال زنان قهرمانی آسیا

ایران صفر چین ۷ | شکست سنگین دختران ایران برابر اژدها

  • کد خبر : 76389
  • 04 بهمن 1400 - 8:57
ایران صفر چین ۷ | شکست سنگین دختران ایران برابر اژدها
تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا هفت گل برابر تیم قدرتمند چین شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در ادامه مسابقات فوتبال قهرمانی زنان آسیا در هند و از گروه یک، تیم ملی فوتبال بانوان روز یکشنبه ۳ بهمن با ۷ گل برابر چین شکست خورد.

این بازی، دومین مسابقه تیم تحت هدایت مریم ایراندوست در هند بود چنان که ایران در نخستین گام برابر میزبان مسابقات به تساوی بدون گل رسیده بود.

در این مسابقه ایران با ترکیب زهره کودایی درون دروازه، ملیکا متولی در دفاع راست، بهناز طاهرخانی در دفاع چپ و غزاله بنی طالبی و فاطمه عادلی در قلب خط دفاعی به میدان آمد.

ثنا صادقی و ملیکا محمدی هافبک‌های میانی ایران بودند، زهرا سربالی در هافبک راست و سمانه چهکندی در سمت چپ خط میانی به کار گرفته شدند.

هاجر دباغی به عنوان بازیکن پشت مهاجم به میدان رفت و تک مهاجم ایران در این مسابقه افسانه چترنور بود که جایگزین نگین زندی شده بود.

در این بازی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد توپ و میدان در اختیار چینی‌ها بود. ایران با رویکرد بازی با هند، به دنبال دفاع بسته و استفاده از ضد حملات و ضربات آزاد بود.

مقاومت ایران در دقیقه ۲۸ شکست ه شد و وانگ شوانگ دروازه زهره کودایی را گشود. اندوخته‌های چین در دقیقع ۴۳ با گل ژیائو یوئی دو برابر شد.

پس از شکست ۲ بر صفر در نیمه نخست، ایران قوام دفاعی خود را از دست داد ضمن این که خستگی ایران پس از بازی با هند در ساق‌های بازیکنان ایران هویدا بود.

مریم ایراندوست تصمیم گرفت در خط میانی و حمله خود تغییر ایجاد کند. بدین ترتیب نگین زندی به جای افسانه چترنور به میدان آمد و ثنا صادقی، هافبک جنگنده ایران جای خود را به سارا ظهرابی نیا داد.

ایران در یک ربع آغازین نیمه دوم ۳ گل دریافت کرد. ابتدا وانگ شوانگ در دقیقه ۴۹ از روی نقطه پنالتی و سپس وانگ شان شان در دقایق ۵۵ و ۵۹ دوبار دروازه ایران را گشودند.

در ادامه ایران تلاش کرد با حفظ جریان بازی مانع از دریافت گل‌های بیشتر شود . در دقیقه 65 دو تعویض همزمان انجام شد و فاطمه امینه برازجانی به جای زهرا سربالی و سارا قمی به جای سمانه چهکندی وارد زمین شدند.

مقاومت مقطعی ایران در نیمه دوم پس از طوفان چینی ها، بار دیگر در هم شکست و در دقایق ۷۷ و ۸۲ جیالی تانگ ۲ بار دیگر دروازه ایران را باز کرد. در فاصله این دو گل، الهام فرهمند جایگزین هاجر دباغی شد.

بدین ترتیب ایران پس از تساوی بدون گل با هند، ۷ بر صفر به چین باخت و قعرنشین گروه یک شد. این در حالی است که تیم ملی فوتبال زنان ایران برای نخستین بار حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می‌کند.

افکار عمومی در ایران پس از این شکست از تیم ملی فوتبال بانوان حمایت کردند و این شکست را ناشی از فاصله تجربی و فنی فوتبال ایران و چین در بخش زنان دانستند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=76389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.