5
مرحله دوم دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور

رکوردهای ملی صد و چهارصد متر با مانع جابجا شد

  • کد خبر : 92925
  • 28 مرداد 1402 - 14:32
رکوردهای ملی صد و چهارصد متر با مانع جابجا شد
مرحله دوم دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور در تهران برگزار شد و با بهبود رکوردهای ملی دو صد متر با مانع و ۴۰۰ متر با مانع همراه بود.

به گزارش افرا ورزش، دومین مرحله از مراحل سه‌گانه مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مرداد در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.

در جریان این رقابت‌ها، دو رکورد ملی جابه‌جا شد. الناز کمپانی رکورد ملی دو صد متر بامانع را شکست و شهلا محمودی نیز رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع را پس گرفت و از آن خود کرد.

حمیده اسماعیل نژاد در غیاب فرزانه فصیحی قهرمان صد متر شد و همین عنوان را در ماده ۲۰۰ متر نیز از آن خود کرد.

در این رقابت‌ها، زینب احدی از چادرملو اردکان با زمان 54:45.8 دقیقه قهرمان رقابت ماده ۱۰ هزار متر پیاده‌روی شد. فاطمه زهرا قلعه نویی و فاطمه شعبان لو دوم و سوم شدند.

در پرتاب چکش، زهرا عرب رستمی از آکادمی گل گهر سیرجان با پرتابی به طول 59.15 متر رکورد باشگاهی ماده پرتاب چکش را شکست و قهرمان شد.

هم تیمی او، ملیکا نوروزی و مهدیه حکمت سرا از تیم دانشگاه آزاد، دوم و سوم شدند. رکورد قبلی باشگاهی این ماده با حد نصاب ۵۷.۷۱ متر در اختیار خود زهرا عرب رستمی بود.

در دو صد متر با مانع، الناز کمپانی از آکادمی گل گهر سیرجان با زمان 13.64 ثانیه رکورد ملی و باشگاهی را شکست و قهرمان شد. فاطمه محیطی زاده و پردیس عبدالمحمدی دوم و سوم شدند.

رکورد قبلی ملی این ماده با حد نصاب ۱۳.۷۰ثانیه (۱۴۰۲/۲/۱۲) در اختیار خود کمپانی و همچنین رکورد باشگاهی نیز با زمان ۱۳.۷۱ثانیه (۱۴۰۲/۵/۱۲) در اختیار الناز کمپانی بود.

در ماده 100 متر و در غیاب فرزانه فصیحی که به مجارستان سفر کرده، حمیده اسماعیل نژاد از چادرملو اردکان در رقابت با سایر دوندگان سرعت، قهرمان شد.

اسماعیل نژاد در این رقابت زمان 11.63 ثانیه را به ثبت رساند و الناز کمپانی و ساناز امیری پور با 11.98 و 12.14 ثانیه دوم و سوم شدند.

در پرتاب دیسک، مهلا محروقی از آکادمی گل گهر سیرجان با ثبت حد نصاب ۵۰.۹۰ متر قهرمان شد و رکورد باشگاهی را شکست. حد نصاب قبلی باشگاهی این ماده با ۵۰.۸۷ متر در اختیار خود محروقی بود.

پس از محروقی، ژاله کاردان پرتابگر خوشنام اردبیلی از تیم چادرملو اردکان با پرتابی به طول 49.31 دوم شد. زهرا نجفی از دانشگاه آزاد نیز سوم شد.

در پرش با نیزه، طبیعی بود که مهسا میرزا طبیبی از دانشگاه آزاد فاتح رقابت شود. او پرشی به ارتفاعی 3.60 متر را ثبت کرد. او رکورددار پرش با نیزه زنان ایران است.

سمیرا کردعلی و فاطمه خدایی دو پرنده تیم چادرملو به ترتیب با 3.50 و 3.40 متر دوم و سوم شدند و نیلوفر فشخورانی چهارم شد.

در پرش طول، اتفاق تازه‌ای رخ داد و در حضور ریحانه مبینی، پرنده‌ای که هم رکورد ملی و هم باشگاهی را در اختیار دارد، این الهه رحیمی فر بود که مقام نخست رسید.

رحیمی فر از تیم آکادمی گل گهر سیرجان با پرشی به میزان ۶٫۳۳ متر و با ۱۰ سانتی‌متر اختلاف نسبت به ریحانه مبینی از چادرملو اول شد. این برای نخستین‌بار است که در رقابت رسمی پرش طولی که ریحانه مبینی در آن حاضر است، پرنده دیگری قهرمان می‌شود.

در ماده 400 متر، شهلا محمودی با زمان 55.17 ثانیه بالاتر از نازنین فاطمه عیدیان دونده جوان تیم دانشگاه آزاد با زمان 56.06 در جایگاه نخست قرار گرفت و ساجده فانی سوم شد.

در ماده 4 در 100 متر امدادی، تیم دانشگاه آزاد با زمان 47.4 ثانیه اول شد و چادرملوی اردکان، مقاومت همدان و آکادمی گل گهر در رده های بعدی ایستادند.

در دو 400 متر با مانع، شهلا محمودی دونده باتجربه و قزوینی تیم چادر ملو اردکان با ثبت زمان ۵۹.۴۶ ثانیه ضمن کسب عنوان قهرمانی، رکورد ملی و باشگاهی این ماده را شکست.

رکورد قبلی این ماده با زمان ۵۹.۴۸ ثانیه متعلق به نازنین فاطمه عیدیان بود که در مرحله نخست همین رقابت‌ها به ثبت رساند.

عیدیان در این رقابت با زمان 1:00.92 ثانیه به کار خود پایان داد و دوم شد و مقام سوم به کژان رستمی دونده تیم آکادمی گل گهر سیرجان رسید.

الهام هاشمی از تیم تکنیک برتر بابلسر در پرتاب وزنه با پرتابی به طول 14.04 متر به مقام نخست رسید. زهرا امیدوار از چادرملوی اردکان با 13.44 متر و الهه علیزاده پرتابگر ایلامی تیم مقاومت همدان با 13.29 متر دوم و سوم شدند.

تکتم دستاربندان از گل‌گهر سیرجان در ۸۰۰ متر قهرمان شد و رکورد باشگاهی را شکست. دستاربندان با ثبت زمان ۲:۰۹.۴۴ دقیقه ضمن کسب عنوان قهرمانی موفق شد رکورد باشگاهی این ماده را که با زمان ۲:۰۹.۶۹ دقیقه در اختیار خودش بود بهبود بخشد.

نگین عدالت آذری از دانشگاه آزاد با زمان 2:12.53 ثانیه دوم شد. مقام های سوم و چهارم نیز به ترتیب به سپیده صارمی و پریچهر شاهی رسید.

حمیده اسماعیل نژاد از چادرملو اردکان در ۲۰۰ متر قهرمان شد. او زمان 24.18 ثانیه را ثبت کرد و ملینا اسماعیلی دونده کرجی تیم دانشگاه آزاد با زمان 24.77 دوم شد. مقام سوم نیز به ساناز امیری پور تعلق گرفت.

مریم کاظمی از چادرملو اردکان در پرش سه‌گام به عنوان نخست دست یافت. کاظمی پرشی 12.59 متری را ثبت کرد. سارینا ساعدی از آکادمی گل گهر با رکورد 12.54 متر دوم شد و حدیثه احمدی از دانشگاه آزاد به عنوان سوم رسید.

سمیرا خداترس دونده مشهدی تیم آکادمی گل‌گهر سیرجان در ۳۰۰۰ متر با مانع مدال طلا گرفت. خداترس در رقابت با همشهری و هم تیمی اش حدیثه رئوف، زمان 10:55.82 دقیقه را به ثبت رساند. ستایش امینی از تیم چادرملو اردکان به مقام سوم این ماده دست پیدا کرد.

ماده پرش ارتفاع شاهدی اتفاقی ویژه بود به طوری که  محیا نعیمی و مهدیه زعیمی از گل‌گهر سیرجان در پرش ارتفاع به صورت مشترک قهرمان شدند.

این دو پرنده، 1.70 متر پریدند. عسل علی قلی و فاطمه محیطی زاده در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

در ماده پرتاب نیزه، مانا حسینی پدیده جوان این ماده با پرتابی 48.72 متری به مقام قهرمانی رسید و توانست نیزه را 57 سانتی متر بیشتر از سحر ضیایی چهره پرافتخار این ماده پرتاب کند. سحر ضیایی با 48.15 متر و زهرا نجفی با 44.58 متر دوم و سوم شدند.

در ماده 10 هزار متر، پریسا عرب طبق پیش بینی ها، قهرمان شد. دونده اراکی تیم آکادمی گل گهر سیرجان با رکورد 34:53.57 دقیقه به مقام نخست دست یافت و زهرا افشاریان و زهرا رضایی دوم و سوم شدند.

دانشگاه آزاد در ۴ در ۴۰۰ متر امدادی با زمان 3:35.04 بالاتر از آکادمی گل گهر سیرجان و چادرملو به قهرمانی دست پیدا کرد.

در 1500 متر نیز پریچهر شاهی از تیم چادرملو اردکان با رکورد 4:36.46 به مقام نخست دست پیدا کرد. پس از شاهی، حدیثه رئوف و ستایش امینی در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=92925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.